Szukaj:
Moto Gorzow
moto
Giełda Samochodowa Gorzow
moto
Dodaj Ogłoszenie
moto
Aktualnosci
moto
Mapa Gorzow
moto
Utrudnienia
moto
Planowanie podróży
moto

wyznaczane_trasy
mot aktualnosci
 
6.000.000 wyprodukowanych silników 1.3 MultiJet
 
Peugeot Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
 
Volvo prezentuje limitowaną serię S60 T6 AWD
 
Bezemisyjne Audi wprowadza gwiazdy w światła reflektorów
 
Peugeot Traveller - podróż w komforcie najwyższej klasy
 
Lancia Ypsilon na imprezie Verona in love
 
Skoda z rekordami w Polsce i na świecie
 
Fiat Tipo europejskim triumfatorem Autobest 2016
 
Volkswageny Golfy i Audi A4 najchętniej kradzione w Polsce
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - styczeń 2016 roku
 
Rejestracje autobusów w styczniu 2016 roku
 
Rejestracje jednośladów w styczniu 2016 roku
 
Produkcja samochodów w Polsce w styczniu 2016 roku
 
Skoda wyprodukowała 18 milionów samochodów
 
Trzy nagrody Renault w Paryżu
 
Nowa Toyota RAV4 Hybrid
 
Zmiany personalne w Continental EMEA
 
Kamera cofania Toyoty Prius - nowe narzędzie filmowców?
 
Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
 
500 000 sprzedanych samochodów w sieci Peugeot Citroen Retail
 
Rekordowe wyniki i nowi klienci - podsumowanie roku w Getin Fleet
 
Toyota Auris: najpopularniejsza hybryda w Polsce
 
Firma Bilstein poszerzyła swoją ofertę
 
Skoda numerem 1 dla polskiego biznesu
 
Eksport części i komponentów motoryzacyjnych rośnie z miesiąca na miesiąc
 
5 gwiazdek dla Toyoty RAV4 2016 w testach bezpieczeństwa NHTSA
 
Serwis Haller uhonorowany za wybitne osiągnięcia w jakości obsługi klienta
 
Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog
 
Milionowe Kangoo drugiej generacji
 
Nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych
 
Niezależne moto-firmy liczą na dynamiczny rozwój
 
Najlepsi europejscy dealerzy marki Opel z wizytą w Russelsheim
 
Nowe MINI John Cooper Works Cabrio
 
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już w Polsce
 
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
 
Mitsubishi wspiera drużynę super rugby
 
Skoda dostarcza 1,06 miliona samochodów
 
Światowe wyniki sprzedaży Renault
 
Udany sezon marki Castrol
 
Wyniki MINI w Rajdzie Dakar
 
Ceny ubezpieczeń OC w 2016 roku wzrosły o 19%
 
Nowe centrum pojazdów używanych DAF w Warszawie
 
27% wzrostu Mitsubishi w Europie
 
Test nowego Opla Astra Sports Tourer w komorze klimatycznej
 
Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi
 
Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
 
Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku
 
Goodyear i Dunlop zapewniają zimową przyczepność nowemu BMW serii 7
 
100 tysięcy zamówień w ciągu miesiąca na nowego Priusa
 
RAV4 Hybrid E-Four będzie najbardziej dynamiczną wersją napędową modelu
 
Rekordowy rok Mercedes-Benz
 
Toyota C-HR Racing i Lexus RC w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2016
 
Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii
 
Nissan Qashqai najlepszym małym SUV‑em
 
Audi R8 LMS zwycięża w Dubaju
 
Volkswagen Poznań zrealizował plan 2015 roku
 
Octavia i Fabia liderami w Polsce
 
Audi partnerem generalnym Polskiego Związku Golfa
 
Toyota Mirai symbolem holenderskiej prezydencji w Radzie Europy
 
Koncern Volkswagen: 9,93 miliona samochodów
 
Goodyear wprowadza opony ciężarowe Dębica do oferty dla sieci TruckForce
 
Jeep czwarty rok z rzędu rejestruje globalny rekord sprzedaży
 
FCA Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku
 
Infiniti Q30 wyróżnione przez Euro NCAP
 
Dobry rok Lexusa
 
Laserowa innowacja w produkcji Lexusów
 
Pierwsze w branży testy na śniegu samochodu autonomicznego Forda
 
Lexus LC 500 podwójnie uhonorowany w Detroit
 
5 milionów samochodów sprzedanych w USA
 
Zakopane stawia na Solarisy
 
Zimowy dylemat – rozgrzewać czy od razu ruszać?
 
Zwycięski 2015 rok: liczne trofea i tytuły dla Opla
 
Opel ogłasza wyniki sprzedaży w Europie
 
Młodzi kierowcy przeceniają swoje umiejętności
 
W Niemczech Fiat Ducato został wybrany najlepszą bazą pod zabudowy kamperowe
 
System multimedialny Toyoty będzie silniej zintegrowany ze smartfonami
 
Prius IV - nowa jakość w bezpieczeństwie czynnym
 
Mercedes-Benz Klasy E: Najinteligentniejsza limuzyna klasy wyższej
 
Nowe Audi A4 allroad quattro
 
Kia wprowadza sub-markę dla technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów
 
Lexus na salonie Detroit 2016
 
Opony Goodyear i Dunlop na trudne, zimowe warunki drogowe
 
Audi AG: 2015 to kolejny rekordowy rok - ponad 1,8 mln sprzedanych samochodów
 
Produkcja samochodów w Polsce w grudniu 2015 r
 
Raport Ford Trendy 2016
 
Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę współpracy
 
7 milionów ręcznych skrzyń biegów z Mlada Boleslav
 
Świąteczny assistance - podsumowanie
 
Tajemniczy klient Castrol
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - grudzień 2015 roku
 
Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł Light Van of the Year
 
Hamowanie złych nawyków za kierownicą
 
Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu
 
Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych
 
Rodzinny samochód roku 2016 Belgijskiego Związku Motoryzacyjnego
 
Infiniti Q50 MY 2016
 
Ford inwestuje w rozwiązania elektrycznej mobilności
 
Oleje Total i Elf dla luksusowych marek Jaguara i Land Rovera
 
Toyota zainwestuje miliard jenów w badania nad uczeniem się maszyn
 
Ciepłe, bezpieczne, przemyślane: ogrzewanie postojowe Skody
 
tagi:  

MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman


Wiele znacząca nazwa, długa tradycja, doskonałe osiągi oraz nieporównywalne wrażenia z jazdy: MINI John Cooper Works pobudza wyścigowe pasje, które wykraczają poza tor. W sierpniu 2008 r. nowy model, produkowany w brytyjskiej fabryce MINI w Oxford, pojawi się w Niemczech wraz z wersją MINI John Cooper Works Clubman.
Obydwie wersje, mające swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie (6-16 marca), będą pierwszymi modelami zaprezentowanymi przez MINI pod nazwą MINI John Cooper Works.

Pod maską obydwu sportowych samochodów bije mechaniczne serce prawdziwego auta wyścigowego. 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6-litra z turbosprężarką typu Twin Scroll i bezpośrednim wtryskiem paliwa produkuje 155 kW/211 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 260 Nm w przedziale od 1 850 do 5 700 obr./min. Funkcja „overboost” pozwala ponadto zwiększyć wartość momentu obrotowego do 280 Nm. Jednostka napędowa opiera się na konstrukcji silnika pochodzącego z wersji John Cooper Works Challenge, która zadebiutuje podczas MINI Challenge 2008. MINI John Cooper Works przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a MINI John Cooper Works Clubman potrzebuje na to o 0,3 sekundy więcej.

Wrażenie jazdy prawdziwym samochodem wyścigowym zapewniają nie tylko silniki wersji MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman. Obydwa modele standardowo wyposażone są również w najnowocześniejsze zdobycze technologii wyścigowej: ekskluzywne, lekkie obręcze aluminiowe z wyjątkowo lekkimi i skutecznymi hamulcami, nowy układ wydechowy oraz zmodyfikowaną, 6-biegową przekładnię manualną zaprojektowaną w oparciu o skrzynię biegów modelu biorącego udział w 2008 MINI Challenge. To jeden z pierwszych projektów, w którym technologia wyścigowa znalazła tak szerokie zastosowanie.

MINI John Cooper Works dostępny będzie w Polsce w cenie 117 800 PLN, a za MINI John Cooper Works Clubman przyjdzie zapłacić 110 400 PLN.

Modele MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman napędzane są niezwykle mocną jednostką powstałą w oparciu o silnik wersji MINI Cooper S, który specjalnie dla MINI John Cooper Works Challenge został poddany daleko idącym modyfikacjom. Nawet podstawowy układ 4-cylindrowego silnika o pojemności 1 598 cm3 nosi znamiona jednostki stosowanej w wyścigach. Głowicę cylindra i osłonę łożyska wykonano z aluminium, a cztery zawory na każdym cylindrze sterowane są dwoma górnymi wałkami rozrządu, zoptymalizowanymi pod względem tarcia popychaczami oraz hydraulicznymi elementami kompensującymi luz zaworowy. Zawory wydechowe wypełnione zostały sodem w celu sprostania wymaganiom związanym z chłodzeniem turbodoładowanego silnika. Wały rozrządcze silnika są kompozytowe. Zamiast konwencjonalnej procedury odlewania, pierścienie krzywkowe wykonano z wysoce wytrzymałej stali, którą następnie dopasowano do rozmiarów wałka. Wał rozrządu zaworów wlotowych posiada funkcję ciągłego dostosowywania faz rozrządu, co przyczynia się do wzrostu osiągów.

Silniki dla MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman produkowane są w fabryce silników BMW Group w Hams Hall (Wielka Brytania), gdzie wytwarzane są również wszystkie pozostałe jednostki napędowe stosowane w MINI. Proces produkcji topowego silnika został poddany specjalnym modyfikacjom, aby zrekompensować wyższą moc jednostki i większą temperaturę w komorze spalania oraz zagwarantować maksymalną niezawodność systemu napędowego. W silnikach tych stosowane są wzmocnione i szlifowane tłoki, a także głowice cylindra ze wzmocnionymi i zmodyfikowanymi uszczelkami. Zawory dolotowe i gniazda zaworów wykonane są ze sprężystego materiału, a w porównaniu z silnikiem modelu MINI Cooper S nieznacznie zredukowano kompresję silniejszej jednostki.

Przyrost mocy w porównaniu z silnikiem MINI Cooper S uzyskano głównie dzięki optymalizacji kanałów dolotowych i wylotowych z uwagi na zaadaptowaną turbosprężarkę. Filtr powietrza, czujnik masy powietrza, układ wydechowy i katalizator zostały zmodyfikowane w celu oddławienia silnika po stronie zasysającej i wydechowej. Przeprowadzone modyfikacje pozwoliły również na wydobycie doskonałego dźwięku jednostki napędowej, który jest szczególny dla tego modelu. Dzięki adaptacji układu wydechowego, w znacznym stopniu zredukowano przeciwciśnienie. Co więcej, MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5 w Europie i ULEV II w Stanach Zjednoczonych.

Objętość powietrza dostarczanego do turbosprężarki również została zwiększona. Konstrukcja samej turbosprężarki Twin Scroll daje spontaniczny przyrost mocy. W kolektorze wydechowym i turbosprężarce, kanały dwóch cylindrów są rozdzielone, a łopaty sprężarki kręcą się z optymalną szybkością nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Turbina została wykonana z materiałów bardzo wysokiej jakości (szczególnie w modelu MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman). Maksymalne ciśnienie doładowania zwiększono z 0,9 do 1,3 bara.

Maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny jest w przedziale od 1 850 do 5 700 obr./min. Podczas przyspieszania, wartość momentu obrotowego wzrasta do 280 Nm za sprawą krótkotrwałego wzrostu ciśnienia doładowania w przedziale od 2 000 do 5 300 obr./min. Funkcja „overboost” sprawia, że MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman jeszcze szybciej reagują na dodanie gazu. Silnik osiąga maksymalną moc 155 kW/211 KM przy 6 000 obr./min, co znajduje odzwierciedlenie w osiągach samochodu. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h MINI John Cooper Works potrzebuje 6,5 sekundy, a MINI John Cooper Works Clubman 6,8 sekundy. Obydwie wersje rozwijają maksymalną prędkość 238 km/h.

Silnik modelu MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman osiąga 132 KM z jednego litra pojemności, co predysponuje obydwa samochody do pełnoprawnego wkroczenia do świata prawdziwych samochodów sportowych. Ponadto, obydwa modele dają typową dla MINI radość z jazdy przy zachowaniu odpowiedniej wydajności. Główną rolę odgrywa w tym przypadku system wtrysku paliwa. 4-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa powstały w oparciu o zasady konstrukcji wtrysku common-rail. Zawory wtryskowe umieszczone poziomo w głowicy cylindra podają paliwo ze zbiornika prosto do komory spalania w precyzyjnych dozach pod ciśnieniem 120 barów. Oznacza to, że w każdej sytuacji na drodze dostarczana jest precyzyjna dawka paliwa, dostosowana do aktualnego obciążenia silnika. Średnie zużycie paliwa w cyklu EU jest niewiarygodnie niskie, jak na samochód o tak dużej mocy. MINI John Cooper Works zadowala się 6,9 litra na 100 kilometrów, a MINI John Cooper Works Clubman spala 7,1 litra na 100 kilometrów. Emisja CO2 to odpowiednio 165 i 169 gramów na kilometr.

Standardowe wyposażenie modeli MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman to nie tylko doskonały silnik, ale również inne komponenty, które dbają, aby cała moc została bezpiecznie przeniesiona na drogę. W MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman zastosowano specjalnie przystosowaną do wyższych osiągów 6-biegową przekładnię manualną, która przenosi moc na przednie koła. Przewidywalne i precyzyjne prowadzenie zapewnia specjalny układ zawieszenia z kolumnami MacPhersona z przodu i z centralnym wahaczem poprzecznym z tyłu, który jest wyjątkowym rozwiązaniem w tej klasie samochodów. Dodatkową zaletą jest elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS (Electrical Power Assisted Steering). Dodatkową zaletą elektrycznego serwomotoru jest to, że jego aktywacja następuje tylko wówczas, gdy wymagane jest wspomaganie lub życzy sobie tego kierowca.

Układ kierowniczy EPAS pozwala na zaprogramowanie różnych ustawień. Podstawowe ustawienie gwarantuje zrównoważone wspomaganie uzależnione od prędkości jazdy. Za pomocą przycisku, standardowo umieszczonego na konsoli centralnej obok dźwigni zmiany biegów w MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman, możliwy jest wybór bardziej dynamicznej charakterystyki, która w znaczący sposób wpływa na precyzję kierowania. Naciśnięcie przycisku zmienia również charakterystykę pedału przyspieszenia na bardziej sportową.

MINI John Cooper Works i MINI John Cooper Works Clubman standardowo wyposażone są w sportowe zawieszenie. W opcji dostępne jest przednie i tylne zawieszenie o sztywniejszej charakterystyce tłumienia i ze wzmocnionymi stabilizatorami. Dla zagorzałych wielbicieli wyścigów przygotowano także (oprócz innych elementów z gamy akcesoriów) specjalny układ zawieszenia John Cooper Works. W skład zestawu wchodzi zawieszenie obniżone o 10 milimetrów, jeszcze twardsze amortyzatory i stabilizatory o średnicy większej od tych stosowanych w zawieszeniu sportowym.

Obydwa sportowe samochody sprzedawane są poprzez sieć dealerską MINI. Podobnie, jak wszystkie pozostałe wersje MINI i MINI Clubman, sportowe modele produkowane są w fabryce MINI w Oxford zgodnie z życzeniami klientów. W ten sposób, integracja marki John Cooper Works z MINI odzwierciedlona jest również w gamie dostępnych pojazdów.





2008-02-26 22:22:13
ubezpieczenia