Szukaj:
Moto Gorzow
moto
Giełda Samochodowa Gorzow
moto
Dodaj Ogłoszenie
moto
Aktualnosci
moto
Mapa Gorzow
moto
Utrudnienia
moto
Planowanie podróży
moto

wyznaczane_trasy
mot aktualnosci
 
6.000.000 wyprodukowanych silników 1.3 MultiJet
 
Peugeot Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
 
Volvo prezentuje limitowaną serię S60 T6 AWD
 
Bezemisyjne Audi wprowadza gwiazdy w światła reflektorów
 
Peugeot Traveller - podróż w komforcie najwyższej klasy
 
Lancia Ypsilon na imprezie Verona in love
 
Skoda z rekordami w Polsce i na świecie
 
Fiat Tipo europejskim triumfatorem Autobest 2016
 
Volkswageny Golfy i Audi A4 najchętniej kradzione w Polsce
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - styczeń 2016 roku
 
Rejestracje autobusów w styczniu 2016 roku
 
Rejestracje jednośladów w styczniu 2016 roku
 
Produkcja samochodów w Polsce w styczniu 2016 roku
 
Skoda wyprodukowała 18 milionów samochodów
 
Trzy nagrody Renault w Paryżu
 
Nowa Toyota RAV4 Hybrid
 
Zmiany personalne w Continental EMEA
 
Kamera cofania Toyoty Prius - nowe narzędzie filmowców?
 
Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
 
500 000 sprzedanych samochodów w sieci Peugeot Citroen Retail
 
Rekordowe wyniki i nowi klienci - podsumowanie roku w Getin Fleet
 
Toyota Auris: najpopularniejsza hybryda w Polsce
 
Firma Bilstein poszerzyła swoją ofertę
 
Skoda numerem 1 dla polskiego biznesu
 
Eksport części i komponentów motoryzacyjnych rośnie z miesiąca na miesiąc
 
5 gwiazdek dla Toyoty RAV4 2016 w testach bezpieczeństwa NHTSA
 
Serwis Haller uhonorowany za wybitne osiągnięcia w jakości obsługi klienta
 
Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog
 
Milionowe Kangoo drugiej generacji
 
Nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych
 
Niezależne moto-firmy liczą na dynamiczny rozwój
 
Najlepsi europejscy dealerzy marki Opel z wizytą w Russelsheim
 
Nowe MINI John Cooper Works Cabrio
 
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już w Polsce
 
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
 
Mitsubishi wspiera drużynę super rugby
 
Skoda dostarcza 1,06 miliona samochodów
 
Światowe wyniki sprzedaży Renault
 
Udany sezon marki Castrol
 
Wyniki MINI w Rajdzie Dakar
 
Ceny ubezpieczeń OC w 2016 roku wzrosły o 19%
 
Nowe centrum pojazdów używanych DAF w Warszawie
 
27% wzrostu Mitsubishi w Europie
 
Test nowego Opla Astra Sports Tourer w komorze klimatycznej
 
Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi
 
Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
 
Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku
 
Goodyear i Dunlop zapewniają zimową przyczepność nowemu BMW serii 7
 
100 tysięcy zamówień w ciągu miesiąca na nowego Priusa
 
RAV4 Hybrid E-Four będzie najbardziej dynamiczną wersją napędową modelu
 
Rekordowy rok Mercedes-Benz
 
Toyota C-HR Racing i Lexus RC w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2016
 
Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii
 
Nissan Qashqai najlepszym małym SUV‑em
 
Audi R8 LMS zwycięża w Dubaju
 
Volkswagen Poznań zrealizował plan 2015 roku
 
Octavia i Fabia liderami w Polsce
 
Audi partnerem generalnym Polskiego Związku Golfa
 
Toyota Mirai symbolem holenderskiej prezydencji w Radzie Europy
 
Koncern Volkswagen: 9,93 miliona samochodów
 
Goodyear wprowadza opony ciężarowe Dębica do oferty dla sieci TruckForce
 
Jeep czwarty rok z rzędu rejestruje globalny rekord sprzedaży
 
FCA Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku
 
Infiniti Q30 wyróżnione przez Euro NCAP
 
Dobry rok Lexusa
 
Laserowa innowacja w produkcji Lexusów
 
Pierwsze w branży testy na śniegu samochodu autonomicznego Forda
 
Lexus LC 500 podwójnie uhonorowany w Detroit
 
5 milionów samochodów sprzedanych w USA
 
Zakopane stawia na Solarisy
 
Zimowy dylemat – rozgrzewać czy od razu ruszać?
 
Zwycięski 2015 rok: liczne trofea i tytuły dla Opla
 
Opel ogłasza wyniki sprzedaży w Europie
 
Młodzi kierowcy przeceniają swoje umiejętności
 
W Niemczech Fiat Ducato został wybrany najlepszą bazą pod zabudowy kamperowe
 
System multimedialny Toyoty będzie silniej zintegrowany ze smartfonami
 
Prius IV - nowa jakość w bezpieczeństwie czynnym
 
Mercedes-Benz Klasy E: Najinteligentniejsza limuzyna klasy wyższej
 
Nowe Audi A4 allroad quattro
 
Kia wprowadza sub-markę dla technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów
 
Lexus na salonie Detroit 2016
 
Opony Goodyear i Dunlop na trudne, zimowe warunki drogowe
 
Audi AG: 2015 to kolejny rekordowy rok - ponad 1,8 mln sprzedanych samochodów
 
Produkcja samochodów w Polsce w grudniu 2015 r
 
Raport Ford Trendy 2016
 
Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę współpracy
 
7 milionów ręcznych skrzyń biegów z Mlada Boleslav
 
Świąteczny assistance - podsumowanie
 
Tajemniczy klient Castrol
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - grudzień 2015 roku
 
Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł Light Van of the Year
 
Hamowanie złych nawyków za kierownicą
 
Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu
 
Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych
 
Rodzinny samochód roku 2016 Belgijskiego Związku Motoryzacyjnego
 
Infiniti Q50 MY 2016
 
Ford inwestuje w rozwiązania elektrycznej mobilności
 
Oleje Total i Elf dla luksusowych marek Jaguara i Land Rovera
 
Toyota zainwestuje miliard jenów w badania nad uczeniem się maszyn
 
Ciepłe, bezpieczne, przemyślane: ogrzewanie postojowe Skody
 

MINI Paceman Concept


MINI zapisuje kolejną kartę swojej historii, prezentując nowy, fascynujący samochód koncepcyjny. To projekt Paceman Concept.
Dokładnie 10 lat temu zwiedzający północnoamerykański międzynarodowy salon samochodowy NAIAS w Detroit byli świadkami odrodzenia marki MINI w Ameryce Północnej, co zapoczątkowało pasmo bezprecedensowych sukcesów.

Teraz marka MINI pragnie uczcić to wydarzenie ponownie podczas targów NAIAS (10-23 stycznia 2011), prezentując po raz pierwszy na świecie model Paceman Concept. Ten spektakularny samochód studyjny tworzy zupełnie nową kategorię pojazdów, oferując jeszcze większą przyjemność z jazdy i niespotykaną wszechstronność zastosowań. Paceman Concept może być kolejnym ważnym krokiem w rozwoju firmy i jednym z elementów portfolio modelowego MINI.

Paceman Concept wykorzystuje fundamentalne cechy MINI (unikalny styl, właściwości jezdne gokarta, zwinność, dynamikę jazdy oraz indywidualny design) i nadaje im nowy wymiar dzięki najnowocześniejszej technologii oraz innowacyjnej koncepcji nadwozia. Projekt łączy w sobie sportowy, męski wygląd, wszechstronność i linie auta coupe z wymiarami czterodrzwiowego modelu Countryman. Całość harmonijnie scala więc koncepcję klasycznego MINI, cechy modelu Countryman oraz styl samochodu coupe. W rezultacie powstało auto o liniach typowych dla pojazdów typu Muscle Car, które z każdej strony emanuje dynamicznymi właściwościami i prezentuje je szczególnie wyraźnie w bocznej i tylnej części nadwozia.

Paceman Concept, którego sylwetka typowa dla crossoverów czyni go pierwszym pojazdem typu SAC (Sports Activity Coupe) w segmencie małych aut, łączy nowoczesny tryb życia z jakością premium. To doskonały samochód dla młodych, nowoczesnych i otwartych na otoczenie mieszkańców miast, którzy kochają charakterystyczne dla MINI właściwości jezdne gokarta, cenią indywidualny styl, a także przykładają dużą wagę do osobowości marki i utożsamiają się z jej wartościami. Grupę docelową tworzą jednostki pewne siebie, żyjące według własnych zasad i wyrażające swoją indywidualność poprzez produkty marki, które wykorzystują do odkrywania nowych wyzwań w miejskiej dżungli. To także osoby czerpiące radość z jazdy w najbardziej skoncentrowanej formie dzięki doskonałemu komfortowi podróżowania, jaki zapewnia MINI zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak i na dłuższych trasach.

Muskularne linie nadwozia Paceman Concept świadczą o jego niepowtarzalnym charakterze, a jednocześnie określają przynależność modelu do gamy samochodów MINI. Ten czteromiejscowy pojazd studyjny, rozpoznawalny jako typowe MINI dzięki parze dużych drzwi oraz szeroko otwieranej klapie bagażnika, uzupełnia kategorię sportowych, nowoczesnych pojazdów typu Sports Activity Coupe (SAC) o zupełnie nowy, niepowtarzalny styl. Platforma modelu Countryman, wyróżniająca się proporcjami charakterystycznymi dla MINI, zwiększonym prześwitem i podniesioną pozycją siedzącą, definiuje kompaktowe wymiary modelu koncepcyjnego.

Nadwozie
MINI Paceman Concept wyróżnia się typową dla marki przednią częścią nadwozia uzupełnioną niepowtarzalnym stylem. Duże reflektory otoczone chromowanymi ramkami zachodzą daleko na przednie błotniki i w połączeniu z wyprofilowaną maską silnika podkreślają imponujący przedni pas. Stylistyka osłony chłodnicy modelu Paceman Concept w dużej mierze bazuje na projekcie tego samego elementu w MINI Cooper S Countryman. Dodatkowe wloty powietrza w dolnej części zderzaka zapewniają lepszą wentylację układu hamulcowego i wraz z głęboko osadzonymi lampami przeciwmgielnymi umacniają sportowy wizerunek auta. Nowa, ukośna listwa umieszczona pomiędzy przednim panelem bocznym a drzwiami zawiera zarówno boczny kierunkowskaz, jak i wlot powietrza. Jednocześnie, szeroka i dająca wrażenie dużej siły listwa stanowi przedłużenie słupka A w kierunku przednich kół, co podkreśla sportowy, niepowtarzalny charakter nadkola.

Duże, 19-calowe koła zaprojektowane specjalnie dla modelu studyjnego oraz ciemne nadkola z bocznymi progami w tym samym odcieniu łączą się optycznie z typową dla MINI boczną linią, która unosi się ku tyłowi nadwozia, podkreślając sportowy charakter pojazdu. Również kontury dachu modelu Paceman Concept prezentują się wyjątkowo efektywnie. Płaska linia biegnie poziomo od przedniej do tylnej części dachu, gdzie przechodzi w szeroki słupek C, sprawiający wrażenie przezroczystego. Okna pojazdu zdają się otaczać nadwozie pasem ze szkła, natomiast dach w kształcie hełmu – wykończony kontrastującym kolorem – został „zawieszony” ponad całością. Boczne szyby w charakterystycznym dla coupe stylu zwężają się ku tylnej części nadwozia, gdzie łączą się z nieznacznie wznoszącą się linią boczną tworząc dynamiczny kształt klina. W modelu koncepcyjny zastosowano też klasyczny podział na nadwozie, strefę okien i dach.

„W przeciwieństwie do bardziej pionowej stylizacji modelu MINI Countryman, Paceman Concept otrzymał horyzontalne linie podkreślające szerokość pojazdu - wyjaśnia Marcus Syring, dyrektor działu projektowania nadwozia MINI. Nowa interpretacja tradycyjnych wartości coupe (słowo „coupe” pochodzi z francuskiego „couper”, co oznacza „odciąć”) pozwoliła wymodelować nowy, homogeniczny tył pojazdu, który zachował urok typowego MINI. Wyraźne proporcje i muskularny design nadkoli, szczególnie widoczny w tylnej części, dodatkowo umacnia niekonwencjonalny, atletyczny projekt nadwozia.

Nowoopracowane tylne światła umieszczono na zewnętrznych krawędziach tylnego pasa, co podkreśla dominację poziomych linii biegnących równolegle i zwracających uwagę na szeroki rozstaw kół tylnej osi. Podobnie, jak w Cooper S Countryman, tylna nakładka zderzaka w modelu Paceman Concept ma kształt dyfuzora. Strumień powietrza kierowany jest pod podwoziem pomiędzy dwiema końcówkami układu wydechowego, co pomaga zoptymalizować aerodynamiczne właściwości samochodu. Nawet wnęka na tablicę rejestracyjną odzwierciedla kształt wlotu powietrza w przednim zderzaku, tworząc stylistyczne powiązania pomiędzy przednią i tylną sekcją nadwozia.

Czteromiejscowy pojazd mierzy 4 110 mm długości, 1 789 mm szerokości i 1 541 mm wysokości. Paceman Concept charakteryzuje się też krótkimi zwisami, które zwracają szczególną uwagę na atletyczną sylwetkę auta.

Wnętrze
Wnętrze Paceman Concept czerpie z języka stylistycznego MINI, jednak nie brakuje w nim nowoczesnych elementów. Pod muskularnym nadwoziem konceptu kryje się elegancka, aczkolwiek sportowa kabina pasażerska wykończona wysokogatunkowymi materiałami klasy premium. Deska rozdzielcza koncepcyjnego auta odznacza się eleganckimi, wklęsłymi powierzchniami, co tworzy funkcjonalną atmosferę w sportowym stylu. Duże boczne dysze nawiewu podkreślają charakter wnętrza, odznaczającego się nowoczesną funkcjonalnością. Z kolei centralne dysze nawiewu, centralny prędkościomierz oraz dźwignia zmiany biegów otrzymały szerokie obwódki w kontrastującym kolorze.

Wąska konsola centralna, która pomaga zwiększyć ilość miejsca na nogi dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, przechodzi pomiędzy siedzeniami w środkową listwę Center Rail (znana z MINI Countryman), tworząc wizualne i funkcjonalne połączenie pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami. Wyjątkowy i innowacyjny system listwy środkowej wyprofilowanej w kształcie litery „U” biegnie przez środek przedziału pasażerskiego aż do oparć tylnych siedzeń. We wnętrzu Paceman Concept dominują jasne odcienie skóry, które nadają mu luksusowego charakteru pełnego ekspresji. Nowa interpretacja typowego dla marki eliptycznego kształtu drzwi i bocznego wykończenia tapicerskiego ciągnie się na całej długości kabiny i obejmuje słupki B, co podkreśla długość wnętrza. Jednocześnie, w projekcie odzwierciedlony został komunikatywny i otwarty charakter samochodów MINI. W eliptycznej formie paneli bocznych umieszczono podłokietniki z obszernymi schowkami, ergonomicznie zaprojektowane uchwyty drzwi oraz głośniki systemu audio. Za sportowymi fotelami przednimi znajdują się dwa komfortowe, indywidualne siedzenia, których oparcia łączą się z bocznymi sekcjami wnętrza tworząc odpowiednio wyprofilowane podparcie. „Salonowy” charakter kabiny podkreśla indywidualizm i niekonwencjonalny wygląd modelu studyjnego, dzięki czemu każda podróż będzie wyjątkowym doświadczeniem zarówno dla pasażerów siedzących z przodu, jak i z tyłu.

Układ napędowy
Zarówno nadwozie, jak i podwozie modelu MPaceman Concept zostały zaprojektowane w celu umożliwienia integracji najmocniejszego silnika dostępnego obecnie w gamie MINI. Przeniesiona z MINI John Cooper Works jednostka napędowa o pojemności skokowej 1,6 litra z turbosprężarką o podwójnym wlocie (twin-scroll) generuje w modelu MINI Paceman Concept sportowe osiągi na najwyższym poziomie. Ten czterocylindrowy silnik rozwija 155 kW/211 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm, który może zostać chwilowo zwiększony do 280 Nm za sprawą funkcji Overboost.

Platforma MINI Countryman wykorzystana w modelu koncepcyjnym stanowi doskonałą podstawę do zastosowania opcjonalnego, stałego układu napędu wszystkich kół MINI All4. Ten zaawansowany system, działający w oparciu o centralny mechanizm różnicowy sterowany elektrohydraulicznie, nieustannie rozdziela moc pomiędzy koła przedniej i tylnej osi. W normalnych warunkach jazdy do 50 procent mocy silnika wędruje do tylnych kół, podczas gdy w ekstremalnych warunkach układ przesyła na tylną oś do 100 procent mocy. Moc czterocylindrowego silnika przenoszona na wszystkie koła zapewni więc modelowi Paceman Concept zwrotność w każdej sytuacji i typową dla marki, bezpieczną charakterystykę prowadzenia.

Podwozie
Technologia podwozia MINI została dopracowana z uwzględnieniem charakteru modelu Paceman Concept, w związku z czym możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału mocnych jednostek napędowych i bezpieczne przekształcenie go w niespotykaną zwinność na drodze. Precyzyjne i sportowe właściwości jezdne samochodu (typowe dla gokarta) w połączeniu z wysokim komfortem jazdy wyróżniają model Paceman Concept wśród innych konstrukcji. Na przedniej osi zastosowano kolumny McPhersona z dolnymi drążkami poprzecznymi, natomiast duży wpływ na zwinność pojazdu ma także elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z siłą wspomagania uzależnioną od prędkości jazdy. Wielowahaczowa oś tylna, do której konstrukcji wykorzystano kompetencje BMW Group w zakresie układu jezdnego, została opracowana z uwzględnieniem zarówno wersji z napędem na dwa, jak i na cztery koła All4.

MINI Paceman Concept: kolejna innowacyjna idea
Pojazd ucieleśnia ideę niezrównanej przyjemności z jazdy w sposób, który spełnia oczekiwania dynamicznej, ukierunkowanej na nowoczesny styl życia grupy docelowej, a jednocześnie pozostaje w zgodzie z charakterem marki.

Model MINI Countryman stworzył nowe, fascynujące możliwości dalszego rozwoju marki, jednak projektanci wciąż pracują nad zwiększeniem potencjału zaawansowanej technologii układu napędowego i koncepcji zagospodarowania przestrzeni, aby stworzyć dodatkowe możliwości eksploatacji w siostrzanym modelu coupe. Paceman Concept oferuje zatem wyjątkowo emocjonujące wrażenia z jazdy w stylu typowym dla marki. Oto przykład na to, jak z niekonwencjonalnej kreatywności rodzą się zupełnie nowe koncepcje pojazdów.


2010-12-30 14:06:34
ubezpieczenia