Szukaj:
Moto Gorzow
moto
Giełda Samochodowa Gorzow
moto
Dodaj Ogłoszenie
moto
Aktualnosci
moto
Mapa Gorzow
moto
Utrudnienia
moto
Planowanie podróży
moto

wyznaczane_trasy
mot aktualnosci
 
6.000.000 wyprodukowanych silników 1.3 MultiJet
 
Peugeot Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
 
Volvo prezentuje limitowaną serię S60 T6 AWD
 
Bezemisyjne Audi wprowadza gwiazdy w światła reflektorów
 
Peugeot Traveller - podróż w komforcie najwyższej klasy
 
Lancia Ypsilon na imprezie Verona in love
 
Skoda z rekordami w Polsce i na świecie
 
Fiat Tipo europejskim triumfatorem Autobest 2016
 
Volkswageny Golfy i Audi A4 najchętniej kradzione w Polsce
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - styczeń 2016 roku
 
Rejestracje autobusów w styczniu 2016 roku
 
Rejestracje jednośladów w styczniu 2016 roku
 
Produkcja samochodów w Polsce w styczniu 2016 roku
 
Skoda wyprodukowała 18 milionów samochodów
 
Trzy nagrody Renault w Paryżu
 
Nowa Toyota RAV4 Hybrid
 
Zmiany personalne w Continental EMEA
 
Kamera cofania Toyoty Prius - nowe narzędzie filmowców?
 
Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
 
500 000 sprzedanych samochodów w sieci Peugeot Citroen Retail
 
Rekordowe wyniki i nowi klienci - podsumowanie roku w Getin Fleet
 
Toyota Auris: najpopularniejsza hybryda w Polsce
 
Firma Bilstein poszerzyła swoją ofertę
 
Skoda numerem 1 dla polskiego biznesu
 
Eksport części i komponentów motoryzacyjnych rośnie z miesiąca na miesiąc
 
5 gwiazdek dla Toyoty RAV4 2016 w testach bezpieczeństwa NHTSA
 
Serwis Haller uhonorowany za wybitne osiągnięcia w jakości obsługi klienta
 
Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog
 
Milionowe Kangoo drugiej generacji
 
Nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych
 
Niezależne moto-firmy liczą na dynamiczny rozwój
 
Najlepsi europejscy dealerzy marki Opel z wizytą w Russelsheim
 
Nowe MINI John Cooper Works Cabrio
 
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już w Polsce
 
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
 
Mitsubishi wspiera drużynę super rugby
 
Skoda dostarcza 1,06 miliona samochodów
 
Światowe wyniki sprzedaży Renault
 
Udany sezon marki Castrol
 
Wyniki MINI w Rajdzie Dakar
 
Ceny ubezpieczeń OC w 2016 roku wzrosły o 19%
 
Nowe centrum pojazdów używanych DAF w Warszawie
 
27% wzrostu Mitsubishi w Europie
 
Test nowego Opla Astra Sports Tourer w komorze klimatycznej
 
Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi
 
Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
 
Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku
 
Goodyear i Dunlop zapewniają zimową przyczepność nowemu BMW serii 7
 
100 tysięcy zamówień w ciągu miesiąca na nowego Priusa
 
RAV4 Hybrid E-Four będzie najbardziej dynamiczną wersją napędową modelu
 
Rekordowy rok Mercedes-Benz
 
Toyota C-HR Racing i Lexus RC w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2016
 
Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii
 
Nissan Qashqai najlepszym małym SUV‑em
 
Audi R8 LMS zwycięża w Dubaju
 
Volkswagen Poznań zrealizował plan 2015 roku
 
Octavia i Fabia liderami w Polsce
 
Audi partnerem generalnym Polskiego Związku Golfa
 
Toyota Mirai symbolem holenderskiej prezydencji w Radzie Europy
 
Koncern Volkswagen: 9,93 miliona samochodów
 
Goodyear wprowadza opony ciężarowe Dębica do oferty dla sieci TruckForce
 
Jeep czwarty rok z rzędu rejestruje globalny rekord sprzedaży
 
FCA Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku
 
Infiniti Q30 wyróżnione przez Euro NCAP
 
Dobry rok Lexusa
 
Laserowa innowacja w produkcji Lexusów
 
Pierwsze w branży testy na śniegu samochodu autonomicznego Forda
 
Lexus LC 500 podwójnie uhonorowany w Detroit
 
5 milionów samochodów sprzedanych w USA
 
Zakopane stawia na Solarisy
 
Zimowy dylemat – rozgrzewać czy od razu ruszać?
 
Zwycięski 2015 rok: liczne trofea i tytuły dla Opla
 
Opel ogłasza wyniki sprzedaży w Europie
 
Młodzi kierowcy przeceniają swoje umiejętności
 
W Niemczech Fiat Ducato został wybrany najlepszą bazą pod zabudowy kamperowe
 
System multimedialny Toyoty będzie silniej zintegrowany ze smartfonami
 
Prius IV - nowa jakość w bezpieczeństwie czynnym
 
Mercedes-Benz Klasy E: Najinteligentniejsza limuzyna klasy wyższej
 
Nowe Audi A4 allroad quattro
 
Kia wprowadza sub-markę dla technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów
 
Lexus na salonie Detroit 2016
 
Opony Goodyear i Dunlop na trudne, zimowe warunki drogowe
 
Audi AG: 2015 to kolejny rekordowy rok - ponad 1,8 mln sprzedanych samochodów
 
Produkcja samochodów w Polsce w grudniu 2015 r
 
Raport Ford Trendy 2016
 
Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę współpracy
 
7 milionów ręcznych skrzyń biegów z Mlada Boleslav
 
Świąteczny assistance - podsumowanie
 
Tajemniczy klient Castrol
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - grudzień 2015 roku
 
Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł Light Van of the Year
 
Hamowanie złych nawyków za kierownicą
 
Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu
 
Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych
 
Rodzinny samochód roku 2016 Belgijskiego Związku Motoryzacyjnego
 
Infiniti Q50 MY 2016
 
Ford inwestuje w rozwiązania elektrycznej mobilności
 
Oleje Total i Elf dla luksusowych marek Jaguara i Land Rovera
 
Toyota zainwestuje miliard jenów w badania nad uczeniem się maszyn
 
Ciepłe, bezpieczne, przemyślane: ogrzewanie postojowe Skody
 
tagi:  

Profesjonaliści polecają Castrol


Mechanicy niezbyt często polecają swoim klientom stosowanie konkretnej marki oleju silnikowego, ale jeśli już łamią tę zasadę – najchętniej rekomendują olej Castrol. To wnioski z najnowszego badania Moto Scan. Oleje Castrol są także rekomendowane przez producentów – m.in. Volkswagena, BMW, Hondę, Forda i Volvo.

Badanie wykazało, że mechanicy nie są zbyt skorzy do polecania klientom poszczególnych marek oleju – z doradztwem z ich strony spotkało się tylko 15 proc. ankietowanych. Jeśli już rekomendowali jakiś olej, najczęściej (29,8 proc.) był to Castrol. Siła tych rekomendacji jest bardzo duża, bo aż 88,1 proc. skorzystało z rad mechaników i wybrało polecany przez nich olej. Wśród osób, które rozważają zmianę marki używanego oleju, największy odsetek planuje wybrać Castrol i Mobil (obie marki wskazało po 25,5 proc. ankietowanych). Castrol jest także wskazywany najczęściej, jeśli chodzi o dostępność oleju w warsztatach.

Z badania wynika, że najpopularniejszym olejem w Polsce jest Castrol Magnatec 10W-40 – ten olej kupiło 6,5% pytanych. Z kolei w grupie osób, które nie umiały podać nazwy konkretnego produktu, ale wiedzą, jakiej marki oleju używają, Castrol jest zdecydowanym numerem 1. W ostatnich 12 miesiącach największą popularnością cieszyły się oleje półsyntetyczne, które zostały kupione przez 38,6 proc. respondentów. Oleje mineralne nabyło 30,9 proc. respondentów, a oleje syntetyczne 30,6 proc. Niezmiennie kierowcy oczekują, aby zakupiony olej przedłużał żywotność silnika (27 proc.), pozwalał na lepsze osiągi silników (19 proc.), a także pomagał redukować zużycie paliwa (17 proc.). Kluczowe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: porada mechanika (25 proc.), cena (22 proc.) oraz zalecenie/instrukcja producenta samochodu (15 proc.).

Castrol zanotował w minionym roku największy wzrost udziału w rynku (3,2 punktu procentowego) wśród wszystkich producentów olejów silnikowych, dzięki czemu awansował na drugie miejsce pod względem najczęściej wybieranych olejów silnikowych w Polsce. Firma ma obecnie udział w krajowym rynku na poziomie 26 proc. W tym samym czasie wielu rywali zanotowało spadek udziału w rynku. Najważniejszymi konkurentami firmy Castrol nadal pozostają Mobil i Lotos z udziałem odpowiednio 26,5 proc. oraz 24,1 proc. Według raportu szacunkowa wielkość polskiego rynku olejów silnikowych dla samochodów osobowych wynosi 69-70 milionów litrów.

Ze wskaźnikiem spontanicznej znajomości marki na poziomie 69,7 proc. Castrol znajduje się na drugim miejscu w rankingu najbardziej znanych marek olejów silnikowych w Polsce. W stosunku do roku 2011 znajomość marki Castrol zwiększyła się o 2,4 punktu procentowego i aż o 7,1 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010.

– Nasza strategia systematycznego wzmacniania marki okazuje się bardzo skutecznym sposobem na budowanie udziału w rynku – powiedziała Anna Wilczewska, dyrektor marketingu firmy Castrol. – Zacieśnianie współpracy z wiodącymi producentami samochodów, wprowadzanie nowych, zaawansowanych produktów dopasowanych do silników konkretnych marek, wspieranie sportów motorowych i piłki nożnej oraz szerokie działania marketingowo-edukacyjne skierowane zarówno do mechaników, jak i kierowców to podstawa naszych działań także w tym roku – dodała.

Badanie Moto Scan jest prowadzone cyklicznie i ma na celu określenie wielkości rynku olejów silnikowych i udziałów poszczególnych marek oraz scharakteryzowanie ich nabywców. Najnowsze zostało przeprowadzone w październiku i listopadzie 2012 roku na reprezentatywnej grupie 1007 właścicieli i użytkowników samochodów osobowych z całej Polski.


2013-02-05 22:03:45
ubezpieczenia