Szukaj:
Moto Gorzow
moto
Giełda Samochodowa Gorzow
moto
Dodaj Ogłoszenie
moto
Aktualnosci
moto
Mapa Gorzow
moto
Utrudnienia
moto
Planowanie podróży
moto

wyznaczane_trasy
mot aktualnosci
 
6.000.000 wyprodukowanych silników 1.3 MultiJet
 
Peugeot Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
 
Volvo prezentuje limitowaną serię S60 T6 AWD
 
Bezemisyjne Audi wprowadza gwiazdy w światła reflektorów
 
Peugeot Traveller - podróż w komforcie najwyższej klasy
 
Lancia Ypsilon na imprezie Verona in love
 
Skoda z rekordami w Polsce i na świecie
 
Fiat Tipo europejskim triumfatorem Autobest 2016
 
Volkswageny Golfy i Audi A4 najchętniej kradzione w Polsce
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - styczeń 2016 roku
 
Rejestracje autobusów w styczniu 2016 roku
 
Rejestracje jednośladów w styczniu 2016 roku
 
Produkcja samochodów w Polsce w styczniu 2016 roku
 
Skoda wyprodukowała 18 milionów samochodów
 
Trzy nagrody Renault w Paryżu
 
Nowa Toyota RAV4 Hybrid
 
Zmiany personalne w Continental EMEA
 
Kamera cofania Toyoty Prius - nowe narzędzie filmowców?
 
Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
 
500 000 sprzedanych samochodów w sieci Peugeot Citroen Retail
 
Rekordowe wyniki i nowi klienci - podsumowanie roku w Getin Fleet
 
Toyota Auris: najpopularniejsza hybryda w Polsce
 
Firma Bilstein poszerzyła swoją ofertę
 
Skoda numerem 1 dla polskiego biznesu
 
Eksport części i komponentów motoryzacyjnych rośnie z miesiąca na miesiąc
 
5 gwiazdek dla Toyoty RAV4 2016 w testach bezpieczeństwa NHTSA
 
Serwis Haller uhonorowany za wybitne osiągnięcia w jakości obsługi klienta
 
Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog
 
Milionowe Kangoo drugiej generacji
 
Nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych
 
Niezależne moto-firmy liczą na dynamiczny rozwój
 
Najlepsi europejscy dealerzy marki Opel z wizytą w Russelsheim
 
Nowe MINI John Cooper Works Cabrio
 
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już w Polsce
 
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
 
Mitsubishi wspiera drużynę super rugby
 
Skoda dostarcza 1,06 miliona samochodów
 
Światowe wyniki sprzedaży Renault
 
Udany sezon marki Castrol
 
Wyniki MINI w Rajdzie Dakar
 
Ceny ubezpieczeń OC w 2016 roku wzrosły o 19%
 
Nowe centrum pojazdów używanych DAF w Warszawie
 
27% wzrostu Mitsubishi w Europie
 
Test nowego Opla Astra Sports Tourer w komorze klimatycznej
 
Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi
 
Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
 
Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku
 
Goodyear i Dunlop zapewniają zimową przyczepność nowemu BMW serii 7
 
100 tysięcy zamówień w ciągu miesiąca na nowego Priusa
 
RAV4 Hybrid E-Four będzie najbardziej dynamiczną wersją napędową modelu
 
Rekordowy rok Mercedes-Benz
 
Toyota C-HR Racing i Lexus RC w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2016
 
Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii
 
Nissan Qashqai najlepszym małym SUV‑em
 
Audi R8 LMS zwycięża w Dubaju
 
Volkswagen Poznań zrealizował plan 2015 roku
 
Octavia i Fabia liderami w Polsce
 
Audi partnerem generalnym Polskiego Związku Golfa
 
Toyota Mirai symbolem holenderskiej prezydencji w Radzie Europy
 
Koncern Volkswagen: 9,93 miliona samochodów
 
Goodyear wprowadza opony ciężarowe Dębica do oferty dla sieci TruckForce
 
Jeep czwarty rok z rzędu rejestruje globalny rekord sprzedaży
 
FCA Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku
 
Infiniti Q30 wyróżnione przez Euro NCAP
 
Dobry rok Lexusa
 
Laserowa innowacja w produkcji Lexusów
 
Pierwsze w branży testy na śniegu samochodu autonomicznego Forda
 
Lexus LC 500 podwójnie uhonorowany w Detroit
 
5 milionów samochodów sprzedanych w USA
 
Zakopane stawia na Solarisy
 
Zimowy dylemat – rozgrzewać czy od razu ruszać?
 
Zwycięski 2015 rok: liczne trofea i tytuły dla Opla
 
Opel ogłasza wyniki sprzedaży w Europie
 
Młodzi kierowcy przeceniają swoje umiejętności
 
W Niemczech Fiat Ducato został wybrany najlepszą bazą pod zabudowy kamperowe
 
System multimedialny Toyoty będzie silniej zintegrowany ze smartfonami
 
Prius IV - nowa jakość w bezpieczeństwie czynnym
 
Mercedes-Benz Klasy E: Najinteligentniejsza limuzyna klasy wyższej
 
Nowe Audi A4 allroad quattro
 
Kia wprowadza sub-markę dla technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów
 
Lexus na salonie Detroit 2016
 
Opony Goodyear i Dunlop na trudne, zimowe warunki drogowe
 
Audi AG: 2015 to kolejny rekordowy rok - ponad 1,8 mln sprzedanych samochodów
 
Produkcja samochodów w Polsce w grudniu 2015 r
 
Raport Ford Trendy 2016
 
Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę współpracy
 
7 milionów ręcznych skrzyń biegów z Mlada Boleslav
 
Świąteczny assistance - podsumowanie
 
Tajemniczy klient Castrol
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - grudzień 2015 roku
 
Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł Light Van of the Year
 
Hamowanie złych nawyków za kierownicą
 
Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu
 
Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych
 
Rodzinny samochód roku 2016 Belgijskiego Związku Motoryzacyjnego
 
Infiniti Q50 MY 2016
 
Ford inwestuje w rozwiązania elektrycznej mobilności
 
Oleje Total i Elf dla luksusowych marek Jaguara i Land Rovera
 
Toyota zainwestuje miliard jenów w badania nad uczeniem się maszyn
 
Ciepłe, bezpieczne, przemyślane: ogrzewanie postojowe Skody
 
tagi:  

Rejestracje aut osobowych i dostawczych - listopad 2015 roku


Według danych zawartych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie liczba zarejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5T wzrosła w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Jednocześnie sprzedaż listopadowa była wyższa w stosunku do poprzedniego miesiąca. Skumulowana liczba rejestracji w 2015 r. jest wyższa od tej zanotowanej w roku poprzednim.

Listopad był ósmym miesiącem nieprzerwanego wzrostu sprzedaży aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5T w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku.

Po dwóch miesiącach spadków na początku roku, spowodowanych głównie przez wysoką bazę stosowaną do porównań (czyli poziomem sprzedaży w analogicznych miesiącach 2014r.), utrzymuje się trend rosnący. Wyższa sprzedaż w listopadzie (r/r) to, podobnie jak w poprzednich miesiącach, przede wszystkim zasługa dużej aktywności po stronie klienta instytucjonalnego. Listopad okazał się kolejnym miesiącem wysokiego udziału firm w rynku. Nadal to one stanowią siłę napędową w rejestracjach. Tradycyjnie klienci instytucjonalni intensyfikują zakupy w czwartym kwartale. Na dobry wynik w listopadzie składają się również wyprzedaże modeli z kończącego się roku oferowane przez sprzedawców. Dodatkowo, od kilku miesięcy utrzymuje się wysoki udział rejestracji własnych dokonywanych przez dealerów.

Biorąc pod uwagę liczbę rejestracji ubiegły miesiąc był najlepszym listopadem od 2010 roku, gdy wynik miesięczny, napędzany wówczas sprzedażą samochodów osobowych z homologacją ciężarową, czyli z tzw. „kratek”, był tylko nieznacznie wyższy.

Wysoki udział klienta instytucjonalnego przekłada się także na wzrost rejestracji marek premium w listopadzie – o ponad 41% r/r.

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie 2015 roku zarejestrowano w Polsce 35 327 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5T, czyli o 25,08% (+7 083 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 3,86% (+1 314 sztuk) więcej niż w październiku 2015 roku. Dane skumulowane (364 552 sztuki) wykazują wzrost sprzedaży w 2015 roku o 7,71% (+26 090 sztuk).

Dwie marki z pierwszych dziesięciu zanotowały spadek liczby zarejestrowanych aut w 2015 roku: Skoda oraz Peugeot.
Około 8,20% aut (2 900 sztuk) spośród zarejestrowanych w Polsce w listopadzie zostało najprawdopodobniej wywiezionych z kraju zaraz po rejestracji w ramach tzw. reeksportu. Pod względem liczby wywiezionych aut oraz udziału w rynku to wzrost wobec poprzedniego miesiąca.

Poziom reeksportu w porównaniu do poprzedniego roku wzrósł w ciągu jedenastu miesięcy o 2,85%. Wzrost ten może być jeszcze większy, gdyż część firm zajmujących się tego rodzaju działalnością notowana jest w grupie klientów indywidualnych (tak jest w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą i spółek cywilnych), co powoduje, że dane dotyczące wywozu aut za granicę pojawiają się w statystykach z opóźnieniem.

Uwzględnienie reeksportu wpływa na finalną wielkość polskiego rynku, który w listopadzie wchłonął nieco ponad 32,4 tys. aut. Wynik ten może jeszcze ulec zmianie, gdyż w momencie przygotowania niniejszej informacji prasowej, nie wszystkie dane były dostępne.

RYNEK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Analiza IBRM SAMAR przygotowana na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, wskazuje, że w listopadzie 2015 roku zarejestrowano w Polsce 30 147 samochodów osobowych, o 23,65% (+5 766 szt.) więcej niż rok wcześniej i o 4,22% (+1 222 szt.) więcej niż w październiku 2015 roku. Dane skumulowane wykazują wzrost sprzedaży. W sumie, według IBRM SAMAR, w ciągu jedenastu miesięcy br. zarejestrowano w Polsce 315 327 samochodów osobowych, o 6,33% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego roku (+18 775 szt.). W grupie tej znajdują się samochody wysłane po rejestracji za granicę.

W prezentowanej statystyce IBRM SAMAR uwzględnia samochody osobowe oraz auta ciężarowe „zbudowane” na bazie samochodów osobowych, co zostało potwierdzone poprzez odpowiednie dokumenty homologacyjne. Auta z tej drugiej grupy są w rzeczywistości użytkowane jak „zwykłe" samochody osobowe. Jedynym powodem ich rejestracji w grupie samochodów ciężarowych była istniejąca w Polsce specyfika podatkowa, umożliwiająca odliczenie pełnej wartości podatku VAT zawartego w cenie auta.

Do grupy aut osobowych nie zaliczono tzw. minibusów, które mimo traktowania ich przez obecnie obowiązujące przepisy jako samochody osobowe, ze względu na swoją konstrukcję obsługiwane są w większości przypadków przez działy samochodów dostawczych.

W listopadzie 2015 roku zarejestrowano 216 samochodów osobowych z homologacją ciężarową, czyli tzw. „kratki”, o 16,92% (-44 sztuki) mniej niż w październiku 2015 roku oraz o 34,55% (-114 sztuk) mniej w porównaniu do listopada 2014 roku. W ciągu jedenastu miesięcy br. zarejestrowano w sumie 2 177 aut z „kratką”, o 91,23% mniej (-22 646 szt.) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Biorąc pod uwagę jedynie bieżącą dynamikę sprzedaży wykazywaną przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (bez uwzględnienia reeksportu), sytuacja w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy wydaje się być niezła. Według ACEA (która w swych statystykach dot. polskiego rynku uwzględnia samochody osobowe, minibusy oraz auta z „kratką”) Polska znalazła się w październiku na 8. pozycji wśród rynków Europy (ostatnie dostępne dane).

Niestety, nawet bez uwzględnienia reeksportu, relatywnie wysoka pozycja na liście rankingowej wciąż nie daje powodu do zadowolenia. Cieniem na rezultatach kładzie się bowiem pozycja naszego kraju w rankingu opracowanym na bazie tzw. wskaźnika chłonności rynku.

Spojrzenie na rynek z tej perspektywy znacząco zmienia ocenę sytuacji na rynku. Wartość wskaźnika na poziomie 7,5 szt., plasuje Polskę dopiero na 23. pozycji pośród 30 krajów notowanych w rankingu. To zdecydowanie słaby rezultat. Przed Polską klasyfikowane są m.in.: Estonia (12,6 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców), Czechy (18,6 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców), Słowacja (z wynikiem 11,8 zarejestrowanego samochodu na 1 000 mieszkańców) oraz Słowenia (28,6 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców). Średni wskaźnik chłonności dla krajów Unii Europejskiej wyniósł w październiku 2015 roku 24,1 zarejestrowanych samochodów na 1 000 mieszkańców.

Po uwzględnieniu dotychczasowych szacunków dotyczących tzw. reeksportu (w listopadzie ok. 2 900 sztuk) sytuacja na rynku aut osobowych wygląda nieco inaczej. Liczba zarejestrowanych w listopadzie aut osobowych, które pozostały w kraju to ok. 27,2 tys. szt. Udział zaobserwowanego reeksportu w sprzedaży samochodów osobowych w tym miesiącu wyniósł ok. 9,61%, ale jego rzeczywisty udział po uwzględnieniu czynników wymienionych wcześniej będzie o kilka punktów procentowych wyższy.

W listopadzie 2015 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 32,9%. Udział firm osiągnął poziom 67,1%. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 20 234 auta. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”. Ponieważ w grupie osób fizycznych mogą również znaleźć się firmy, rzeczywisty rozkład rejestracji pomiędzy obiema grupami klientów może charakteryzować się jeszcze większą nierównowagą pomiędzy tymi grupami nabywców.

Uwzględnienie w prezentacji reeksportu dodatkowo komplikuje obraz, gdyż jak już wspomniano, część z samochodów (ok. 2 900 szt.) wykazywanych jako kupione i zarejestrowane w kraju przez klientów instytucjonalnych oraz część klientów indywidualnych, w rzeczywistości krótko po rejestracji została, lub zostanie wywieziona za granicę.

W listopadzie 2015 roku marki popularne zanotowały wzrost w porównaniu do listopada 2014 roku o 21,71%, liczba zarejestrowanych samochodów marek premium wzrosła w tym okresie o 40,85%. W ciągu jedenastu miesięcy 2015 roku wzrost liczby rejestrowanych aut marek popularnych wyniósł 4,85%. W tym samym okresie liczba rejestracji marek premium wzrosła o 20,03%.

Na czele marek premium (bez uwzględnienia vanów Mercedesa rejestrowanych jako auta osobowe) w 2015 roku znalazło się BMW (8 458 szt.; +18,78% r/r; udział w rynku 24,43%), przed firmą Mercedes (7 400 szt.; +22,54%; udział 21,38%), Audi (7 042 szt.; +14,65%; udział 20,34%), Volvo (6 223 szt.; +17,22%; udział 17,98%) oraz Lexus (2 195 szt.; +54,25%; udział 6,34%).

Udział marek premium w całym rynku wyniósł 11,03%.
Wśród piętnastu pierwszych marek klasyfikowanych na liście rankingowej, trzy marki (Skoda, Dacia, Peugeot) zanotowały spadek liczby aut zarejestrowanych w bieżącym roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Wyniki 9 marek wzrosły o więcej niż 10% (Toyota, Volkswagen, Opel, Renault, Nissan- najbardziej: o 23,95%, BMW, Mazda, Mercedes, Audi).

Kolejność na liście marek cieszących się największym powodzeniem wśród polskich klientów nie uległa jednak większym zmianom w porównaniu z wynikami notowanymi w poprzednim miesiącu.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2015 roku klienci kupili i zarejestrowali 40 171 aut tej marki, o 0,19% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w rynku wyniósł 12,74%.
Na pozycji wice lidera znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 31 323 sztuki, o 14,29% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Udział marki wyniósł 9,93%.
Na trzecim miejscu zaklasyfikował się Volkswagen. W 2015 roku klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 31 182 samochodów, o 11,09% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,89%.
Na czwartej pozycji znalazł się Opel, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 26 263 szt., o 13,09% więcej niż w 2014 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,33%.
Na piątej pozycji jest Ford. W 2015 r. zarejestrowano 22 475 aut tej marki, o 4,87% więcej niż w 2014 roku. Udział marki w rynku wyniósł 7,13%.

Najczęściej kupowanym modelem w 2015 roku jest Skoda Octavia (12 755 szt.; -0,82% r/r), za którą uplasowała się Skoda Fabia (10 970 szt.; +21,30% r/r) oraz VW Golf (10 276 szt.; +25,41% r/r), a następnie Opel Astra (9 655 szt. +22,29% r/r). Pierwszą piątkę zamyka Toyota Auris (8 645 szt.; +9,22% r/r).

RYNEK SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
Analiza IBRM SAMAR, przygotowana na podstawie danych CEP, wskazuje, że w listopadzie 2015 roku zarejestrowano w Polsce 5 180 samochodów dostawczych, o 34,09% (+1 317 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 1,81% (+92 sztuki) więcej niż w październiku 2015 roku. W sumie, według IBRM SAMAR, w 2015 roku zarejestrowano w Polsce 49 225 samochodów dostawczych, o 17,45% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego roku.

Dane te nie uwzględniają samochodów osobowych z homologacją ciężarową, które w zapisie CEP znajdują się po stronie pojazdów dostawczych. Według klasyfikacji Centralnej Ewidencji Pojazdów, w listopadzie 2015 roku zarejestrowano w Polsce 5 015 samochodów dostawczych o DMC do 3,5T (w tym 216 samochodów osobowych z homologacją), o 27,87% więcej niż rok wcześniej (+1 093 szt.) i o 1,29% (+64 szt.) więcej niż w październiku 2015 roku.

Wśród 15 pierwszych marek na liście rankingowej, 2 zanotowały spadki liczby aut zarejestrowanych w 2015 roku w porównaniu do 2014 roku, w tym największy – Hyundai o 63,07%. Wyniki sześciu marek wzrosły o więcej niż 20% (w tym najbardziej IVECO – najbardziej: o 61,33%).

Tytuł lidera rynku zachowuje Fiat. W 2015 r. klienci kupili i zarejestrowali 10 583 auta tej marki, o 11,14% więcej niż w 2014 roku. Udział Fiata w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 21,50%.
Na pozycji wice lidera znajduje się Renault, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 7 604 szt., o 20,68% więcej niż w 2014 r. Udział marki w rynku wyniósł 15,45%.
Na trzecim miejscu znalazł się Ford. W 2015 r. klienci tego producenta zarejestrowali 5 157 pojazdów dostawczych, o 23,61% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,48%.
Na czwartej pozycji znajduje się Peugeot, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 4 710 szt., o 18,02% więcej niż w 2014 r. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,57%.
Na piątej pozycji uplasował się Volkswagen. W 2015r. zarejestrowano 4 086 aut dostawczych tej marki, o 20,32% więcej niż w 2014 r. Udział marki wyniósł 8,30%.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2015 r. był Fiat Ducato (7 362 szt.; +17,29% r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Renault Master – (5 428 szt.; +15,12%), na trzeciej IVECO Daily – (2 862 szt.; +61,33% r/r), a na czwartej – Peugeot Boxer (2 800 szt.; +25,50%). Pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter (2 160 szt.; +2,37%).


2015-12-07 12:19:46
ubezpieczenia