Szukaj:
Moto Gorzow
moto
Giełda Samochodowa Gorzow
moto
Dodaj Ogłoszenie
moto
Aktualnosci
moto
Mapa Gorzow
moto
Utrudnienia
moto
Planowanie podróży
moto

wyznaczane_trasy
mot aktualnosci
 
6.000.000 wyprodukowanych silników 1.3 MultiJet
 
Peugeot Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
 
Volvo prezentuje limitowaną serię S60 T6 AWD
 
Bezemisyjne Audi wprowadza gwiazdy w światła reflektorów
 
Peugeot Traveller - podróż w komforcie najwyższej klasy
 
Lancia Ypsilon na imprezie Verona in love
 
Skoda z rekordami w Polsce i na świecie
 
Fiat Tipo europejskim triumfatorem Autobest 2016
 
Volkswageny Golfy i Audi A4 najchętniej kradzione w Polsce
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - styczeń 2016 roku
 
Rejestracje autobusów w styczniu 2016 roku
 
Rejestracje jednośladów w styczniu 2016 roku
 
Produkcja samochodów w Polsce w styczniu 2016 roku
 
Skoda wyprodukowała 18 milionów samochodów
 
Trzy nagrody Renault w Paryżu
 
Nowa Toyota RAV4 Hybrid
 
Zmiany personalne w Continental EMEA
 
Kamera cofania Toyoty Prius - nowe narzędzie filmowców?
 
Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
 
500 000 sprzedanych samochodów w sieci Peugeot Citroen Retail
 
Rekordowe wyniki i nowi klienci - podsumowanie roku w Getin Fleet
 
Toyota Auris: najpopularniejsza hybryda w Polsce
 
Firma Bilstein poszerzyła swoją ofertę
 
Skoda numerem 1 dla polskiego biznesu
 
Eksport części i komponentów motoryzacyjnych rośnie z miesiąca na miesiąc
 
5 gwiazdek dla Toyoty RAV4 2016 w testach bezpieczeństwa NHTSA
 
Serwis Haller uhonorowany za wybitne osiągnięcia w jakości obsługi klienta
 
Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog
 
Milionowe Kangoo drugiej generacji
 
Nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych
 
Niezależne moto-firmy liczą na dynamiczny rozwój
 
Najlepsi europejscy dealerzy marki Opel z wizytą w Russelsheim
 
Nowe MINI John Cooper Works Cabrio
 
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już w Polsce
 
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
 
Mitsubishi wspiera drużynę super rugby
 
Skoda dostarcza 1,06 miliona samochodów
 
Światowe wyniki sprzedaży Renault
 
Udany sezon marki Castrol
 
Wyniki MINI w Rajdzie Dakar
 
Ceny ubezpieczeń OC w 2016 roku wzrosły o 19%
 
Nowe centrum pojazdów używanych DAF w Warszawie
 
27% wzrostu Mitsubishi w Europie
 
Test nowego Opla Astra Sports Tourer w komorze klimatycznej
 
Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi
 
Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
 
Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku
 
Goodyear i Dunlop zapewniają zimową przyczepność nowemu BMW serii 7
 
100 tysięcy zamówień w ciągu miesiąca na nowego Priusa
 
RAV4 Hybrid E-Four będzie najbardziej dynamiczną wersją napędową modelu
 
Rekordowy rok Mercedes-Benz
 
Toyota C-HR Racing i Lexus RC w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2016
 
Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii
 
Nissan Qashqai najlepszym małym SUV‑em
 
Audi R8 LMS zwycięża w Dubaju
 
Volkswagen Poznań zrealizował plan 2015 roku
 
Octavia i Fabia liderami w Polsce
 
Audi partnerem generalnym Polskiego Związku Golfa
 
Toyota Mirai symbolem holenderskiej prezydencji w Radzie Europy
 
Koncern Volkswagen: 9,93 miliona samochodów
 
Goodyear wprowadza opony ciężarowe Dębica do oferty dla sieci TruckForce
 
Jeep czwarty rok z rzędu rejestruje globalny rekord sprzedaży
 
FCA Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku
 
Infiniti Q30 wyróżnione przez Euro NCAP
 
Dobry rok Lexusa
 
Laserowa innowacja w produkcji Lexusów
 
Pierwsze w branży testy na śniegu samochodu autonomicznego Forda
 
Lexus LC 500 podwójnie uhonorowany w Detroit
 
5 milionów samochodów sprzedanych w USA
 
Zakopane stawia na Solarisy
 
Zimowy dylemat – rozgrzewać czy od razu ruszać?
 
Zwycięski 2015 rok: liczne trofea i tytuły dla Opla
 
Opel ogłasza wyniki sprzedaży w Europie
 
Młodzi kierowcy przeceniają swoje umiejętności
 
W Niemczech Fiat Ducato został wybrany najlepszą bazą pod zabudowy kamperowe
 
System multimedialny Toyoty będzie silniej zintegrowany ze smartfonami
 
Prius IV - nowa jakość w bezpieczeństwie czynnym
 
Mercedes-Benz Klasy E: Najinteligentniejsza limuzyna klasy wyższej
 
Nowe Audi A4 allroad quattro
 
Kia wprowadza sub-markę dla technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów
 
Lexus na salonie Detroit 2016
 
Opony Goodyear i Dunlop na trudne, zimowe warunki drogowe
 
Audi AG: 2015 to kolejny rekordowy rok - ponad 1,8 mln sprzedanych samochodów
 
Produkcja samochodów w Polsce w grudniu 2015 r
 
Raport Ford Trendy 2016
 
Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę współpracy
 
7 milionów ręcznych skrzyń biegów z Mlada Boleslav
 
Świąteczny assistance - podsumowanie
 
Tajemniczy klient Castrol
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - grudzień 2015 roku
 
Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł Light Van of the Year
 
Hamowanie złych nawyków za kierownicą
 
Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu
 
Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych
 
Rodzinny samochód roku 2016 Belgijskiego Związku Motoryzacyjnego
 
Infiniti Q50 MY 2016
 
Ford inwestuje w rozwiązania elektrycznej mobilności
 
Oleje Total i Elf dla luksusowych marek Jaguara i Land Rovera
 
Toyota zainwestuje miliard jenów w badania nad uczeniem się maszyn
 
Ciepłe, bezpieczne, przemyślane: ogrzewanie postojowe Skody
 

Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych w sierpniu 2013 roku


Sierpień przyniósł wzrost liczby rejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5T w porównaniu do analogicznego miesiąca ub. roku oraz spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wynik skumulowany (po ośmiu miesiącach 2013 r.) po raz drugi z rzędu jest wyższy w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r.

Utrzymujący się wzrost liczby rejestracji nie oznacza jeszcze, niestety, rzeczywistej zmiany trendów, gdyż prezentowana wprost statystyka nie pokazuje wszystkiego. Na pełen optymizm wciąż jeszcze za wcześnie, chociaż pewne oznaki poprawy zaczęły się pojawiać. Na aktualne pozytywne dane należy patrzeć poprzez pryzmat czynników zaburzających w istocie rzeczywisty wygląd rynku: zjawisko rejestrowania aut przez dealerów oraz reeksport samochodów, z których część rejestrowana jest tymczasowo na terenie Polski, a następnie sprzedawana za granicę. Reeksport co prawda poprawia statystyki sprzedaży, ale nie wpływa na ożywienie polskiego rynku. Przeciwnie stwarza złudne wrażenie, że rynek ten się rozwija, podczas gdy w rzeczywistości rosną tylko statystyki sprzedażowe producentów, a Polacy nadal rzadko odwiedzają autosalony.

Według danych CEP, w sierpniu 2013 roku zarejestrowano w Polsce 21 929 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,T, czyli o 5,62% (+1 166 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 21,57% (6 030 sztuk) mniej niż w lipcu. Dane skumulowane (217 341 sztuk) wykazują po ośmiu miesiącach wzrost sprzedaży o 1,79% (3 812 sztuk).

Po uwzględnieniu zjawiska reeksportu wyniki rejestracji samochodów osobowych i dostawczych w sierpniu są niższe. W ubiegłym miesiącu szacowany poziom reeksportu wyniósł 2,5 tys. sztuk, co sprawia, że na rynku polskim pozostało
19 429 aut osobowych i dostawczych, o 1,02% więcej niż w sierpniu 2012 roku, po odliczeniu 1 531 aut zarejestrowanych wówczas na polskim rynku a następnie wywiezionych za granicę. Ubiegłomiesięczny rezultat jest niższy od lipcowego o 20,84%. Skorygowane dane skumulowane po ośmiu miesiącach (195 023 szt.) wykazują spadek o 2,30% wobec analogicznie skorygowanych danych za okres styczeń-sierpień 2012 roku.

RYNEK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH
Według danych CEP, w sierpniu 2013 roku zarejestrowano w Polsce 19 068 samochodów osobowych, o 5,91% (+1 064 sztuki) więcej niż rok wcześniej i o 23,22% mniej (5 768 sztuk) niż w lipcu.
Dane skumulowane wykazują po ośmiu miesiącach wzrost sprzedaży. W sumie, według CEP, od początku roku zarejestrowano w Polsce 191 393 samochody osobowe, o 2,06% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego roku.
Biorąc pod uwagę bieżącą dynamikę sprzedaży, na pierwszy rzut oka sytuacja w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy wydaje się być niezła. Według ACEA, po sześciu miesiącach bieżącego roku (najnowsze dane) Polska znajduje się na 10. pozycji wśród największych rynków Europy. Spojrzenie na rynek od strony tzw. indeksu chłonności zmienia nieco perspektywę. W czerwcu wyniósł on w Polsce zaledwie 3,9 szt., co plasuje nasz kraj (niezmiennie od dłuższego czasu) na 23. pozycji pośród 29 krajów notowanych w rankingu. To zdecydowanie słaby rezultat. Przed Polską klasyfikowane są m.in. Czechy (7,9 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców), Słowacja (z wynikiem 5,9 zarejestrowanych samochodów na 1 000 mieszkańców) oraz Słowenia (14,2 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców). Średni wskaźnik chłonności dla krajów Unii Europejskiej wyniosł na koniec czerwca 13,1 zarejestrowanych samochodów na 1 000 mieszkańców.

Po uwzględnieniu szacowanego reeksportu (w sierpniu ok. 2,5 tys. sztuk) sytuacja na rynku aut osobowych okazuje się jeszcze trudniejsza. Liczba zarejestrowanych w sierpniu aut, które pozostały w kraju sięgnęła nieco ponad 16,5 tys., a w ciągu ośmiu miesięcy wyniosła ok. 169 tys. pojazdów (w tym czasie 22 318 samochodów zostało reeksportowanych).

W sierpniu 2013 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł nieco ponad 41,18%, co oznacza niewielkie wzmocnienie w stosunku do lipca, gdy udział ten wyniósł powyżej 40%.
W sierpniu udział firm w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 58,82% W liczbach bezwzględnych oznacza to, że użytkownicy instytucjonalni kupili 11 215 aut. Należy jednak wziąć pod uwagę, że część z tych samochodów (ok. 2,5 tys. sztuk) to auta zarejestrowane w Polsce, a następnie wywiezione do sprzedaży za granicą. W 2013 r. (do końca sierpnia) udział firm w rynku nowych samochodów osobowych wyniósł ponad 56% (ponad 107,8 tys szt.; +6,34% r/r; także w tym przypadku liczba zarejestrowanych aut powinna zostać pomniejszona o ponad 22 tys. aut reeksportowanych). Rok wcześniej udział ten wynosił 54,07%.

Oczywiście wynik ten nie odzwierciedla w pełni rynku klienta instytucjonalnego. Ze względu na specyfikę CEPiK część firm – osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych klasyfikowanych jest po stronie klienta indywidualnego. Na podstawie dotychczas obserwowanych trendów można przypuszczać, iż udział klienta instytucjonalnego zbliża się do niemal 80% całego polskiego rynku nowych aut.
Co gorsze, wynik ten nie oznacza wzmożonej aktywności klientów instytucjonalnych na rynku samochodowym, a raczej należy przypisać go słabości segmentu klientów indywidualnych.

W sierpniu marki popularne zanotowały wzrost w porównaniu do sierpnia 2012 roku o 5,26%, liczba zarejestrowanych samochodów marek premium wzrosła w tym okresie o 5,82%. Po ośmiu miesiącach bieżącego roku wzrost liczby rejestrowanych aut marek popularnych wyniósł 1,65%. W tym samym okresie liczba rejestracji marek premium wzrosła o 8,63%.

Na czele marek premium w 2013 roku znalazło się BMW
(3 942 szt.; +11,01% r/r; udział w rynku 24,23%), przed firmą Mercedes (3 789 szt.; +17,71%; udział 23,29%), Audi (3 472 szt.; +2,36%; udział 21,34%), Volvo (3 222 szt.; +10,15%; udział 19,81%) oraz Mini (470 szt.; -14,08%; udział 2,89%).
Udział marek premium w całym rynku wyniósł 8,56%.

Wśród piętnastu pierwszych marek klasyfikowanych na liście rankingowej, sześć (Skoda, Opel, Nissan, Chevrolet, Fiat oraz Citroen) zanotowało spadki liczby aut zarejestrowanych w okresie styczeń – sierpień bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Wyniki pięciu marek wzrosły o więcej niż 10% (Volkswagen, Toyota, Ford, Kia– najbardziej – o 19,79%, Dacia). Kolejność na liście marek cieszących się największym powodzeniem wśród polskich klientów nie uległa jednak większym zmianom w porównaniu z wynikami notowanymi w poprzednim miesiącu.

Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda. W 2013 roku klienci kupili i zarejestrowali 23 235 aut tej marki, o 0,86% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 12,14%.
Na pozycji wice lidera utrzymał się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 17 988 sztuk, o 18,37% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,40%.
Na trzecim miejscu znajduje się Toyota. W 2013 roku klienci japońskiego producenta zarejestrowali 15 356 samochodów, o 10,49% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,02%.
Na czwartej pozycji znajduje się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 12 895 sztuk, o 11,49% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,74%.
Na piątej pozycji jest Kia. W ciągu ośmiu miesięcy 2013 roku zarejestrowano 12 361 auta tej marki, o 19,79% więcej niż w tym samym okresie 2012 roku. Udział marki w rynku wyniósł 6,46%.

Najczęściej kupowanym modelem samochodu w okresie styczeń-sierpień 2013 roku była Skoda Fabia (7 320 szt.; +11,35% r/r), za którą uplasował się drugi model czeskiego producenta – Skoda Octavia (7 005 szt.; -41,22% r/r), następnie VW Golf (5 461 szt.; +43,75% r/r) oraz Ford Focus (5 299 szt. +15,45%). Pierwszą piątkę zamyka Opel Astra (5 202 szt.; -11,49% r/r).

Obserwowany wzrost liczby rejestracji samochodów osobowych na polskim rynku sprawia, że IBRM SAMAR utrzymuje swą prognozę całoroczną. Przewidujemy, iż sprzedaż samochodów osobowych w całym roku osiągnie poziom około 280 tysięcy aut. Liczba ta może jednak ulec zmianie, gdyż wciąż nie wiadomo, jaki ostatecznie wariant przepisów dotyczących odliczenia podatku VAT zostanie wdrożony przez Ministerstwo Finansów.

RYNEK SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH
Według danych uzyskanych z systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów, w sierpniu 2013 roku zarejestrowano w Polsce 2 861 samochodów dostawczych o DMC do 3,5T, o 3,70% (+102 sztuki) więcej niż rok wcześniej i o 8,42% mniej (-263 sztuki) niż w lipcu.

W sumie, według CEP, od początku roku zarejestrowano w Polsce 25 948 samochodów dostawczych, o 0,21% (-55 sztuk) mniej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego roku.

Wśród piętnastu pierwszych marek klasyfikowanych na liście rankingowej, dziesięć zanotowało spadki liczby aut zarejestrowanych w okresie styczeń – sierpień bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy – Nissan o 31,38%. Wyniki czterech marek wzrosły o więcej niż 10% (Peugeot, Toyota – najbardziej – o 97,60%, Dacia oraz Hyundai).

Tytuł lidera rynku zachowuje Fiat. W 2013 roku klienci kupili i zarejestrowali 6 105 aut tej marki, o 3,26% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Fiata w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 23,53%.
Na pozycji wice lidera znajduje się Peugeot, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 3 639 sztuk, o 22,36% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 14,02%.
Na trzecim miejscu utrzymuje się Renault. W 2013 roku klienci francuskiego producenta zarejestrowali 2 783 samochody dostawcze, o 5,72% mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,73%.
Na czwartej pozycji znajduje się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 2 137 sztuk, o 4,73% mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,24%.
Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W ciągu ośmiu miesięcy 2013 roku zarejestrowano 1 937 aut dostawczych tej marki, o 1,25% więcej niż w tym samym okresie 2012 roku. Udział marki w rynku wyniósł 7,46%.

Najczęściej kupowanym modelem samochodu dostawczego w okresie styczeń-sierpień 2013 roku był Fiat Ducato (3 563 szt.; +10,69% r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Renault Master – (2 105 szt.; -0,24% r/r), na trzeciej pozycji– Peugeot Boxer (1 959 szt.; +26,31% r/r), a na czwartej drugi przedstawiciel tego francuskiego koncernu Peugeot Partner (1 439 szt. -21,74%). Pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter (1 354 szt.; -7,01% r/r).


2013-09-04 08:49:35
ubezpieczenia