Szukaj:
Moto Gorzow
moto
Giełda Samochodowa Gorzow
moto
Dodaj Ogłoszenie
moto
Aktualnosci
moto
Mapa Gorzow
moto
Utrudnienia
moto
Planowanie podróży
moto

wyznaczane_trasy
mot aktualnosci
 
6.000.000 wyprodukowanych silników 1.3 MultiJet
 
Peugeot Traveller i-Lab, ekskluzywny VIP-bus 3.0
 
Volvo prezentuje limitowaną serię S60 T6 AWD
 
Bezemisyjne Audi wprowadza gwiazdy w światła reflektorów
 
Peugeot Traveller - podróż w komforcie najwyższej klasy
 
Lancia Ypsilon na imprezie Verona in love
 
Skoda z rekordami w Polsce i na świecie
 
Fiat Tipo europejskim triumfatorem Autobest 2016
 
Volkswageny Golfy i Audi A4 najchętniej kradzione w Polsce
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - styczeń 2016 roku
 
Rejestracje autobusów w styczniu 2016 roku
 
Rejestracje jednośladów w styczniu 2016 roku
 
Produkcja samochodów w Polsce w styczniu 2016 roku
 
Skoda wyprodukowała 18 milionów samochodów
 
Trzy nagrody Renault w Paryżu
 
Nowa Toyota RAV4 Hybrid
 
Zmiany personalne w Continental EMEA
 
Kamera cofania Toyoty Prius - nowe narzędzie filmowców?
 
Lexus GS F wśród samochodów roku 2016 magazynu Playboy
 
500 000 sprzedanych samochodów w sieci Peugeot Citroen Retail
 
Rekordowe wyniki i nowi klienci - podsumowanie roku w Getin Fleet
 
Toyota Auris: najpopularniejsza hybryda w Polsce
 
Firma Bilstein poszerzyła swoją ofertę
 
Skoda numerem 1 dla polskiego biznesu
 
Eksport części i komponentów motoryzacyjnych rośnie z miesiąca na miesiąc
 
5 gwiazdek dla Toyoty RAV4 2016 w testach bezpieczeństwa NHTSA
 
Serwis Haller uhonorowany za wybitne osiągnięcia w jakości obsługi klienta
 
Automatyczne prowadzenie od 2025 roku? Continental inicjuje globalny dialog
 
Milionowe Kangoo drugiej generacji
 
Nowej generacji akumulatory do samochodów elektrycznych
 
Niezależne moto-firmy liczą na dynamiczny rozwój
 
Najlepsi europejscy dealerzy marki Opel z wizytą w Russelsheim
 
Nowe MINI John Cooper Works Cabrio
 
Nowy Mitsubishi Outlander PHEV 2016 już w Polsce
 
Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej
 
Mitsubishi wspiera drużynę super rugby
 
Skoda dostarcza 1,06 miliona samochodów
 
Światowe wyniki sprzedaży Renault
 
Udany sezon marki Castrol
 
Wyniki MINI w Rajdzie Dakar
 
Ceny ubezpieczeń OC w 2016 roku wzrosły o 19%
 
Nowe centrum pojazdów używanych DAF w Warszawie
 
27% wzrostu Mitsubishi w Europie
 
Test nowego Opla Astra Sports Tourer w komorze klimatycznej
 
Rośnie zainteresowanie klientów autami poleasingowymi
 
Branża oponiarska na plusie w 2015 roku
 
Sukcesy Nissana w Polsce w 2015 roku
 
Goodyear i Dunlop zapewniają zimową przyczepność nowemu BMW serii 7
 
100 tysięcy zamówień w ciągu miesiąca na nowego Priusa
 
RAV4 Hybrid E-Four będzie najbardziej dynamiczną wersją napędową modelu
 
Rekordowy rok Mercedes-Benz
 
Toyota C-HR Racing i Lexus RC w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 2016
 
Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii
 
Nissan Qashqai najlepszym małym SUV‑em
 
Audi R8 LMS zwycięża w Dubaju
 
Volkswagen Poznań zrealizował plan 2015 roku
 
Octavia i Fabia liderami w Polsce
 
Audi partnerem generalnym Polskiego Związku Golfa
 
Toyota Mirai symbolem holenderskiej prezydencji w Radzie Europy
 
Koncern Volkswagen: 9,93 miliona samochodów
 
Goodyear wprowadza opony ciężarowe Dębica do oferty dla sieci TruckForce
 
Jeep czwarty rok z rzędu rejestruje globalny rekord sprzedaży
 
FCA Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku
 
Infiniti Q30 wyróżnione przez Euro NCAP
 
Dobry rok Lexusa
 
Laserowa innowacja w produkcji Lexusów
 
Pierwsze w branży testy na śniegu samochodu autonomicznego Forda
 
Lexus LC 500 podwójnie uhonorowany w Detroit
 
5 milionów samochodów sprzedanych w USA
 
Zakopane stawia na Solarisy
 
Zimowy dylemat – rozgrzewać czy od razu ruszać?
 
Zwycięski 2015 rok: liczne trofea i tytuły dla Opla
 
Opel ogłasza wyniki sprzedaży w Europie
 
Młodzi kierowcy przeceniają swoje umiejętności
 
W Niemczech Fiat Ducato został wybrany najlepszą bazą pod zabudowy kamperowe
 
System multimedialny Toyoty będzie silniej zintegrowany ze smartfonami
 
Prius IV - nowa jakość w bezpieczeństwie czynnym
 
Mercedes-Benz Klasy E: Najinteligentniejsza limuzyna klasy wyższej
 
Nowe Audi A4 allroad quattro
 
Kia wprowadza sub-markę dla technologii autonomicznego prowadzenia pojazdów
 
Lexus na salonie Detroit 2016
 
Opony Goodyear i Dunlop na trudne, zimowe warunki drogowe
 
Audi AG: 2015 to kolejny rekordowy rok - ponad 1,8 mln sprzedanych samochodów
 
Produkcja samochodów w Polsce w grudniu 2015 r
 
Raport Ford Trendy 2016
 
Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę współpracy
 
7 milionów ręcznych skrzyń biegów z Mlada Boleslav
 
Świąteczny assistance - podsumowanie
 
Tajemniczy klient Castrol
 
Rejestracje aut osobowych i dostawczych - grudzień 2015 roku
 
Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł Light Van of the Year
 
Hamowanie złych nawyków za kierownicą
 
Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu
 
Mazda marką o najniższym zużyciu paliwa w Stanach Zjednoczonych
 
Rodzinny samochód roku 2016 Belgijskiego Związku Motoryzacyjnego
 
Infiniti Q50 MY 2016
 
Ford inwestuje w rozwiązania elektrycznej mobilności
 
Oleje Total i Elf dla luksusowych marek Jaguara i Land Rovera
 
Toyota zainwestuje miliard jenów w badania nad uczeniem się maszyn
 
Ciepłe, bezpieczne, przemyślane: ogrzewanie postojowe Skody
 

Rejestracje samochodów osobowych i dostawczych we wrześniu 2013 roku


Wrzesień przyniósł wzrost liczby rejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5T w porównaniu do analogicznego miesiąca ub. roku, a także w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wynik skumulowany (po dziewięciu miesiącach 2013 r.) po raz trzeci z rzędu jest wyższy w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r.

RYNEK SAMOCHODÓW O DMC DO 3.5T

Utrzymujący się od kilku miesięcy widoczny wzrost liczby rejestracji nie oznacza jeszcze rzeczywistej zmiany trendu, gdyż prezentowana statystyka nie pokazuje wszystkiego. Na optymizm wciąż jeszcze jest za wcześnie, chociaż pewne oznaki poprawy zaczęły się pojawiać. Są one, przynajmniej częściowo, związane ze wzrostem popytu tradycyjnie obserwowanym po zakończeniu letnich wakacji. Podobnie jak w ubiegłych miesiącach, analizując aktualne dane należy też pamiętać o wpływie czynników zaburzających rzeczywisty obraz rynku: zjawisku rejestrowania aut przez dealerów oraz reeksporcie samochodów, z których część rejestrowana jest tymczasowo na terenie Polski, a następnie sprzedawana za granicę. Reeksport poprawia statystyki sprzedaży, ale nie wpływa na ożywienie polskiego rynku. Przeciwnie - stwarza złudzenie, że rynek ten się rozwija, podczas gdy w rzeczywistości Polacy nadal rzadko odwiedzają autosalony.

Według danych CEP, we wrześniu 2013 roku zarejestrowano w Polsce 24 963 samochody osobowe oraz dostawcze o DMC do 3,5 T, czyli o 16,46% (+3 529 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 13,84% (3 034 sztuki) więcej niż w sierpniu. Dane skumulowane (242 304 sztuki) wykazują po dziewięciu miesiącach wzrost sprzedaży o 3,12% (7 341 sztuk).

Po uwzględnieniu zjawiska reeksportu wyniki rejestracji samochodów osobowych i dostawczych we wrześniu są niższe. W ubiegłym miesiącu szacowany poziom reeksportu wyniósł 3 tys. sztuk, co sprawia, że na rynku polskim pozostały
21 963 auta osobowe i dostawcze, o 14,40% więcej niż we wrześniu 2012 roku, po odliczeniu 2 236 aut zarejestrowanych wówczas na polskim rynku a następnie wywiezionych za granicę. Ubiegłomiesięczny rezultat jest wyższy od sierpniowego o 14,42%. Skorygowane dane skumulowane po dziewięciu miesiącach (215 041 szt.) nadal wykazują spadek - o 1,20% wobec analogicznie skorygowanych danych za okres styczeń-wrzesień 2012 roku.

RYNEK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Według danych CEP, we wrześniu 2013 roku zarejestrowano w Polsce 21 628 samochodów osobowych, o 14,70% (+2 772 sztuki) więcej niż rok wcześniej i o 13,43% więcej (2 560 sztuk) niż w sierpniu.

Dane skumulowane wykazują po dziewięciu miesiącach wzrost sprzedaży. W sumie, według CEP, od początku roku zarejestrowano w Polsce 213 021 samochodów osobowych, o 3,22% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego roku.

Biorąc pod uwagę bieżącą dynamikę sprzedaży, na pierwszy rzut oka sytuacja w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy wydaje się być niezła. Według ACEA Polska znajduje się na 10. pozycji wśród rynków Europy i jest jednym z trzech rynków w czołowej 10. krajów, które po ośmiu miesiącach (ostatnie dostępne dane) notowały wzrosty sprzedaży. W rzeczywistości sytuacja jest chyba mniej optymistyczna Spojrzenie na rynek od strony tzw. indeksu chłonności zmienia nieco perspektywę. W sierpniu wyniósł on w Polsce zaledwie 5,0 szt., co plasuje nasz kraj (niezmiennie od dłuższego czasu) na 23. pozycji pośród 29 krajów notowanych w rankingu. To zdecydowanie słaby rezultat. Przed Polską klasyfikowane są m.in. Czechy (10,4 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców), Słowacja (z wynikiem 7,8 zarejestrowanych samochodów na 1 000 mieszkańców) oraz Słowenia (18,0 zarejestrowanych samochodów na 1000 mieszkańców). Średni wskaźnik chłonności dla krajów Unii Europejskiej wyniosł na koniec sierpnia 16,6 zarejestrowanych samochodów na 1 000 mieszkańców.

Po uwzględnieniu szacowanego reeksportu (we wrześniu ok. 3 tys. sztuk) sytuacja na rynku aut osobowych okazuje się jeszcze trudniejsza. Liczba zarejestrowanych we wrześniu aut, które pozostały w kraju sięgnęła nieco ponad 18,6 tys. szt., a w ciągu dziewięciu miesięcy wyniosła ok. 185,7 tys. pojazdów (w tym czasie 27 263 samochody zostały reeksportowane).
We wrześniu 2013 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 37,91%, co oznacza spadek w stosunku do sierpnia, gdy udział ten wyniósł powyżej 41%.

We wrześniu udział firm w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 62,09% - najwięcej w ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że użytkownicy instytucjonalni kupili 13 428 aut. Należy jednak wziąć pod uwagę, że część z tych samochodów (ok. 3 tys. sztuk) to auta zarejestrowane w Polsce, a następnie wywiezione do sprzedaży za granicą. W 2013 r. (do końca września) udział firm w rynku nowych samochodów osobowych wyniósł prawie 57% (ponad 121,2 tys szt.; +7,38% r/r; także w tym przypadku liczba zarejestrowanych aut powinna zostać pomniejszona o ponad 27 tys. aut reeksportowanych). Rok wcześniej udział firm wynosił 54,72%.

Oczywiście wynik ten nie odzwierciedla w pełni rynku klienta instytucjonalnego. Ze względu na specyfikę CEPiK część firm – osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych klasyfikowanych jest po stronie klienta indywidualnego. Na podstawie dotychczas obserwowanych trendów można przypuszczać, iż udział klienta instytucjonalnego zbliża się do niemal 80% całego polskiego rynku nowych aut.
Co gorsze, wynik ten nie oznacza wzmożonej aktywności klientów instytucjonalnych na rynku samochodowym, a raczej należy przypisać go słabości segmentu klientów indywidualnych.

We wrześniu marki popularne zanotowały wzrost w porównaniu do września 2012 roku o 14,01%, liczba zarejestrowanych samochodów marek premium wzrosła w tym okresie o 20,09% Po dziewięciu miesiącach bieżącego roku wzrost liczby rejestrowanych aut marek popularnych wyniósł 2,76%. W tym samym okresie liczba rejestracji marek premium wzrosła o 9,90%.

Na czele marek premium w 2013 roku znalazło się BMW (4 527 szt.; +12,98% r/r; udział w rynku 24,62%), przed firmą Mercedes (4 143 szt.; +14,13%; udział 22,53%), Audi (3 927 szt.; +2,99%; udział 21,36%), Volvo (3 627 szt.; +9,58%; udział 19,72%) oraz Mini (563 szt.; -4,58%; udział 3,06%).
Udział marek premium w całym rynku wyniósł 8,75%.

Wśród piętnastu pierwszych marek klasyfikowanych na liście rankingowej, pięć (Opel, Nissan, Chevrolet, Fiat oraz Citroen) zanotowało spadki liczby aut zarejestrowanych w okresie styczeń – wrzesień bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Wyniki pięciu marek wzrosły o więcej niż 10% (Volkswagen, Toyota, Ford, Kia– najbardziej – o 16,95% oraz Dacia). Kolejność na liście marek cieszących się największym powodzeniem wśród polskich klientów nie uległa jednak większym zmianom w porównaniu z wynikami notowanymi w poprzednim miesiącu.

Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda. W 2013 roku klienci kupili i zarejestrowali 25 872 auta tej marki, o 1,83% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 12,15%.

Na pozycji wice lidera utrzymał się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 19 886 sztuk, o 16,15% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,34%.

Na trzecim miejscu znajduje się Toyota. W 2013 roku klienci japońskiego producenta zarejestrowali 17 100 samochodów, o 13,56% więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,03%.

Na czwartej pozycji znajduje się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 14 468 sztuk, o 12,90% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,79%.

Na piątej pozycji jest Opel. W ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku zarejestrowano 13 803 auta tej marki, o 2,41% mniej niż w tym samym okresie 2012 roku. Udział marki w rynku wyniósł 6,48%.

Najczęściej kupowanym modelem samochodu w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku była Skoda Fabia (8 076 szt.; +16,17% r/r), za którą uplasował się drugi model czeskiego producenta – Skoda Octavia (7 929 szt.; -38,58% r/r), następnie Ford Focus (6 036 szt.; +18,03% r/r) oraz VW Golf (5 946 szt. +35,94%). Pierwszą piątkę zamyka Opel Astra (5 790 szt.; -9,53% r/r).

Obserwowany wzrost liczby rejestracji samochodów osobowych na polskim rynku sprawia, że IBRM SAMAR utrzymuje swą prognozę całoroczną. Przewidujemy, iż sprzedaż samochodów osobowych w całym roku osiągnie poziom około 280 tysięcy aut. Liczba ta może jednak ulec zmianie, gdyż wciąż nie wiadomo, jaki ostatecznie wariant przepisów dotyczących odliczenia podatku VAT zostanie wdrożony przez Ministerstwo Finansów.

RYNEK SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH

Według danych uzyskanych z systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów, we wrześniu 2013 roku zarejestrowano w Polsce 3 335 samochodów dostawczych o DMC do 3,5T, o 29,36% (+757 sztuk) więcej niż rok wcześniej i o 16,57% więcej (+474 sztuk) niż w sierpniu.

W sumie, według CEP, od początku roku zarejestrowano w Polsce 29 283 samochody dostawcze, o 2,46% (+702 sztuki) więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego roku.
Wśród piętnastu pierwszych marek klasyfikowanych na liście rankingowej, dziewięć zanotowało spadki liczby aut zarejestrowanych w okresie styczeń – wrzesień bieżącego roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy – Nissan o 28,29%. Wyniki czterech marek wzrosły o więcej niż 10% (Peugeot, Toyota – najbardziej – o 89,38%, Dacia oraz Hyundai).

Tytuł lidera rynku zachowuje Fiat. W 2013 roku klienci kupili i zarejestrowali 7 229 aut tej marki, o 3,14% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Fiata w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 24,69%.

Na pozycji wice lidera znajduje się Peugeot, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 3 983 sztuk, o 23,70% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 13,60%.

Na trzecim miejscu utrzymuje się Renault. W 2013 roku klienci francuskiego producenta zarejestrowali 3 139 samochody dostawcze, o 2,61% mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 10,72%.

Na czwartej pozycji znajduje się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 2 371 sztuk, o 4,40% mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,10%.

Na piątej pozycji uplasował się Mercedes. W ciągu dziewięciu miesięcy 2013 roku zarejestrowano 2 169 aut dostawczych tej marki, o 3,73% więcej niż w tym samym okresie 2012 roku. Udział marki w rynku wyniósł 7,41%.

Najczęściej kupowanym modelem samochodu dostawczego w okresie styczeń-wrzesień 2013 roku był Fiat Ducato (4 393 szt.; +22,16% r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Renault Master – (2 381 szt.; -+4,20% r/r), na trzeciej pozycji– Peugeot Boxer (2 089 szt.; +22,67% r/r), a na czwartej drugi przedstawiciel tego francuskiego koncernu Peugeot Partner (1 622 szt. +28,93%). Pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter (1 549 szt.; -3,37% r/r).


2013-10-04 09:34:12
ubezpieczenia